Vui lòng chọn địa điểm giao hàng của quý khách

Việc chọn trang quốc gia/khu vực có thể ảnh hưởng đến các yếu tố như giá, các lựa chọn vận chuyển và sự sẵn có của sản phẩm.
Liên hệ
igus® Vietnam Company Limited

Unit 4, 7th Floor, Standard Factory B, Tan Thuan Export Processing Zone, Tan Thuan Street

District 7, HCM City, Vietnam

+84 28 3636 4189
VN(VI)

Rail systems for maintenance-free adjustment of footrest on a motorcycle

Long-lasting and reliable footrest adjustment with drylin W rails despite salt, dirt and water

The seating position on motorbikes is fixed and not adapted to the biker's height. Very often that leads to tension especially in the leg area. The application presented here allows the foot rest to be adjusted to the biker. This fulfills the dream of every motorbiker. A drylin® W double rail system is fitted here. It was chosen because it was possible to exclude the danger from aggressive media, such as salt, dirt and water, which prevent an even, maintenance-free operation. The low space required by the flat system made its use possible on motorbikes.

Profile

  • What was needed: drylin W profile rail guides
  • Requirements: Use in aggressive environmental conditions such as salts, dirt and water; reliable and maintenance-free operation
  • Industry: Motorcycle
  • Success for the customer: The drylin rail system enables continuous maintenance-free operation, as it also works without problems in aggressive weather-related ambient conditions; as the system is exceptionally low-profile, it could be installed without any problems; an automatic adjustment mechanism is already being planned
Footrest MV Motorbike Technology

Problem

For motorbikes, the seating position is fixed and therefore cannot be individually adjusted to the rider's body size. This very often leads to muscular tension in the hands, the back, the neck and especially in the leg area. The MV Motorrad Technik GmbH wanted to help the rider with this problem and therefore developed a foot rest that can be adjusted to the rider's dimensions in a hydraulic or mechanical way. 
For the linear bearing system required for this, they were looking for a solution that would work without problems even under aggressive environmental conditions such as salts, dirt and water, which can affect the components located further down when riding a motorbike. The aim was to enable a maintenance-free function of the foot-rest mechanism. It was also important that the system could be integrated quickly and easily into the existing structures, taking up as little space as possible.

Solution

The design engineer finally decided to install a drylin W double rail system, which now makes it easy to adjust the foot rest. At the push of a button or using a knurled wheel, the rider can adjust the foot rest up to 60 mm upwards or downwards via a lead screw drive and thus select the correct position. This allows for either a more relaxed ride or more lean angle clearance in road racing or, for example, mountain riding.
The special feature of the drylin rail system is that it can withstand aggressive media, i.e. salts, dirt and grime as well as water, permanently without any problems and without endangering the maintenance-free function of the adjustment mechanism. As the visually attractive and friction-locked double rail system is very flat, it was easy to install and no changes had to be made to the motorbike.
It is already planned that in a later version the foot rest will be able to adjust automatically.

Footrest MV Motorbike Technology

Tư vấn

Tôi rất hân hạnh được trả lời trực tiếp các câu hỏi của quý khách

Photo
Aw Kai Hua

Product Manager iglidur® bearings ASEAN

Gửi e-mail

Vận chuyển và tư vấn

Người liên hệ:

Thứ Hai đến Thứ Sáu từ 8:30 sáng đến 17:30

Online:

Thứ Hai đến Thứ Sáu từ 8:30 sáng đến 17:30


Các thuật ngữ "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "tribotape", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" and "yes" là nhãn hiệu được bảo hộ hợp pháp của igus® GmbH tại Cộng hoà Liên bang Đức và ở một số quốc gia khác. Đây là danh sách không đầy đủ các nhãn hiệu (ví dụ: đơn đăng ký nhãn hiệu đang chờ xử lý hoặc nhãn hiệu đã đăng ký) của igus® GmbH hoặc các công ty liên kết của igus® ở Đức, Liên minh Châu Âu, Hoa Kỳ và/hoặc các quốc gia hoặc khu vực pháp lý khác.

igus® GmbH xin nhấn mạnh rằng mình không bán bất cứ sản phẩm nào của các công ty Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES, Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber và mọi nhà chế tạo về chuyển động khác nêu trong trang web này. Các sản phẩm do igus® cung cấp là sản phẩm của igus® GmbH

CÔNG TY TNHH IGUS VIỆT NAM

Đơn vị 4, Tầng 7, Xưởng tiêu chuẩn B, Đường Tân Thuận, Khu Chế Xuất Tân Thuận, Phường Tân Thuận Đông, Quận 7, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

Số điện thoại: +84 28 3636 4189

Giấy chứng nhận đăng ký doanh nghiệp số: 0314214531

Ngày đăng ký lần đầu: 20-01-2017

Nơi cấp: SỞ KẾ HOẠCH VÀ ÐẦU TƯ THÀNH PHỐ HỒ CHÍ MINH

IGUS VIETNAM COMPANY LIMITED

Unit 4, 7th Floor, Standard Factory B, Tan Thuan Street, Tan Thuan Export Processing Zone, Tan Thuan Dong Ward, District 7, Ho Chi Minh City, Vietnam

Phone: +84 28 3636 4189

Tax code: 0314214531

Date of issuance: January 20, 2017

Place of issuance: DEPARTMENT OF PLANNING AND INVESTMENT OF HO CHI MINH CITY